هدلایت کوهنوردی

ساخت وبلاگ

مقدار انرژی روزمره یک زن با فعالیت اداری ۱۸۰۰-۲۰۰۰ کیلو کالری میباشد. هدلایت کوهنوردی و مردی که در مطب فعالیت می نماید به ۲۰۰۰-۲۴۰۰ کیلو کالری در روز نیاز داراست. ولی ترازو انرژی لازم تن در کوهستان ارتقا مییابد. بدین عامل میباشد که ما در ارتفاعات بیشتر فعال هستیم و همینطور متابولیسم ما در طول ارتقا می‌یابد. رفتن به طول ۳۰۰۰ متری ازسطح دریا سوخت و ساز تن را تا ۲۵ درصد ارتقا می‌دهد. برای بررسی ترازو انرژی که مصرف نموده اید، میتوانید از ساعت های ورزشی به کار گیری فرمایید که شغل شمارا ردیابی می نمایند.

برای هر کیلوگرم وزن، یک کوهنورد در هر ۱۰ دقیقه ۱.۵ کیلو کالری مصرف می نماید. این بدان معناست که یک کوهنورد ۷۰ کیلوگرمی ۶۳۰ کیلو کالری در ساعت مصرف می نماید. بدین ترتیب برای ۶ ساعت کوهنوردی با حدس ۱۵۰۰-۳۵۰۰ کیلو کالری برای بقیه کار های روزمره تن به ۵۰۰۰-۷۰۰۰ کیلو کالری نیاز دارااست. بدین ترتیب ترفیع به توچال در یکروز منجر می‌گردد واحد سنجش نیاز تن شما به کالری در آنروز به چیزی نزدیک به ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کالری ارتقاء یابد. ترفیع به دماوند به طور دو روزه و معمول آن در فصل‌تابستان می‌تواند ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کالری انرژی مایحتاج داشته باشد.

پست مرتبط

قله ساختمان بلند کجاست: راهنمای ترفیع و بقیه نکات

کوه بینالود کجاست: راهنمای ترفیع و بقیه نکات
 
فراموش نکنید واحد سنجش انرژی که می سوزانیم به قد، وزن کوله پشتی و وزن کوهنورد بستگی داراست. ما نمی توانیم این مقدار انرژی را در یک روز برای تن خویش مدد کنیم. بدین ترتیب، می توانیم در طی ناهار یا این که شام دیروز در کوهنوردی که مشمول کربوهیدرات میباشد، یه خرده غذای مازاد مصرف کنیم

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 153 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 18:05

کوه‌پیمایی یک خط مش بهتر برای فعال ماندن هدلایت کوهنوردی از دید بدنی در عین لذت بردن از مناظر زیبای طبیعت کوهستان میباشد. بخش اعظمی از عموم برای یک‌سری ساعت به پیمایش یا این که کوهنوردی میروند، اگرچه سفرهای زمانبر خیس ممکن میباشد روز ها یا این که هفته ها ارتفاع بکشد. شدت بر طبق ناهمواری زمین و همینطور دست اندرکاران دیگری مانند دما و آب و هوا گوناگون میباشد.

فهرست محتوا  اکران 
دست اندرکاران اثرگذار در ترازو کالری سوزی کوهنوردی
سطح استعداد جسمانی
هرچه تناسب اندام بهتری داشته باشید، سوزاندن کالری فقطً با طی کردن کیلومترهای پیمایش بیشتر طاقت فرسا‌خیس می شود، چون تن بشر با آستانه‌های کار بدنی فراتر سازگار میباشد. این به معنای آن میباشد که با ارتقا شایستگی تن تدریجا کالری کمتری در یک مسیر می سوزاند.


شدت تمرین
پیاده روی با سرعت بیشتر به بازه زمانی دست‌کم ۴۵ دقیقه می‌تواند تعداد کالری هایی را که در طی و پس از پیاده روی می سوزانید ارتقا دهد. سرعت استوار استوار به ارتقا متابولیسم شما امداد می نماید، به‌این مفهوم که تن شما به صورت میانگین ​​۱۴ ساعت بعداز اتمام پیاده روی به سوزاندن کالری ادامه میدهد.

سرعت بیشتر تاثیر کالری سوزی بعداز کوهنوردی را نیز ارتقا میدهد.

وزن کوله پشتی
وزن کوله پیاده روی شما بر تعداد کالری سوزانده گردیده در پیاده روی تأثیر میگذارد. یک کوله مدل حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کالری به واحد سنجش کالری سوزی ساعتی شما اضافه می نماید. یک توشه هنگفت خیس، مانند آنچه ممکن میباشد در یک نرم‌افزار یک‌سری روزه با خویش حمل فرمایید، قادر است معیار کالری سوزی شمارا نسبتاًً ۲۰۰ کالری در ساعت ارتقاء دهد.

زمین
هرچه زمین بحران برانگیزتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. مسیرهایی با زمین های ناهموار، دارنده دست به سنگ و قسمت های شیب دار و وقتگیر سربالایی منجر می‌شود ماهیچه ها شما دشوار خیس فعالیت نمایند و کالری بیشتری بسوزانید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:11

خرید کفش کوهنوردی فعالیت سادگی وجود ندارد. هدلایت کوهنوردی  اکثری از اشخاص به خصوص جدید امور در طول خرید کفش کوهنوردی با ایراد مواجه میگردند. در بیشتر مفاد هم تعیین صحیح اعمال نشده و سود آن اذیت شدن پا، جراحت دیدگی، لذت نبردن از ترفیع و هدر رفتن مقادیری پول خواهد بود. در اینجا نکاتی به شما تفصیل می‌دهیم که میتوانید در طول خرید کفش کوهنوردی از آن ها به کار گیری فرمائید.

۷ نکته در خرید کفش کوهنوردی
سطح کوهنورد
سطح شما اثر متعددی در خرید کفش کوهنوردی خواهید داشت. در شرایطی که نخسین بار میباشد که به سراغ کوهنوردی می‌روید، یک سبک سه فصل یا این که حتی مدل خیس تنظیم نمائید. آغاز کردن با پوتین های مدل سبب ساز می‌گردد که در ماههای اول حضور در کوهستان فشار کمتری شم فرمائید. به صورت معمول یک شخص در ماههای اول در پی اجرای نرم‌افزار های هنگفت نمی رود و یک پوتین مدل وزن درین حالت عالی خواهد بود. این نوع پوتین ها اکثر اوقات ضد آب بوده و امکان به کار گیری در اپ های مدل فصل سوز‌و‌سرما را نیز دارا هستند.

از طرف دیگر در هر شکل کفش کوهنوردی از کفش شهری هنگفت خیس میباشد، پس تعیین سبک سبکتر به تن شما این زمان را میدهد که راحتتر تطابق پیدا نمایید. این سبک کفش ها برای اکثری از اپلیکیشن های پیشرویتان مطلوب خواهد بود.

سایز مطلوب
درک کردن سایز صحیح در طول خرید کفش کوهنوردی مداقه بسزایی داراست. یک قاعده کلی میگوید که پوتین بایستی یک تا دو سایز از کفش شهری گشادتر گزینش گردد. دلایل آن هم معین میباشند. او‌لین استدلال این میباشد که شما مجبورید جوراب ضخیمتری بپوشید. دوم اینکه در طی فرود در صورتیکه پوتین به حد کافی گشاد نباشد، انگشتها با جلوی کفش عکس العمل کرده و دردناک خواهند شد. سوم، در سوزوسرما کفش گشادتر جریان خون بهتری ساخت و ساز می نماید.

اما مشغول شدن با سنگ در شکل گشاد بودن کفش قدری طاقت فرسا میشود. ولی با تمرین این فاکتور نیز تا حد متعددی بهبود خواهد یافت.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:08

در ارتفاعات فراتر اکسیژن کمتر میباشد هدلایت کوهنوردی پس نیاز به هم هوایی خواهید داشت. عدم هم هوایی میتواند سبب ساز تولید خطاها و ولی بیماری طول گردد.

تحت عنوان یک کوهنورد تازه کار آغاز به سراغ قلل راحت بروید. اذن دهید بدنتان به آرامی با وضعیت طول هماهنگ گردد. آن گاه تدریجا قلل مرتفع خیس را گزینش نمائید و روی آنان ترفیع داشته باشید.

به عنوان مثال مورد ها اساسی در کوهستان اعتنا به تغذیه صحیح در طول میباشد. نوشیدن آب و مصرف غذای کافی و صحیح در حین مطلوب مثلا موضوعاتی میباشند که به‌تدریج در آنان معلم خواهید شد.

یادگیری عمل با طناب و بقیه ابزارها از ضروریات در کوهنوردی میباشد که هر کوهنورد مبتدی و تازه کار بایستی نسبت به آن اعتنا داشته باشد.
۷. طرح ریزی، طراحی برنامه
تحت عنوان یک کوهنورد مبتدی و تازه کار با مسیرهای به طور کاملً معین که دسترسی به اطلاعاتشان آسوده میباشد، یا این که در حوزه‌ ای پرمسافرت استارت فرمائید. روز ها را با سرعت در ذهن طرح ریزی فرمایید و زیاد جاه طلب نباشید – یک حیطه یا این که ترفیع شیب دار که روی برگه آسوده به لحاظ می‌رسد در نقطه پايان یک روز خسته کننده با یک کوله گرانقدر، به خصوص در طول، دشوار خیس خواهد بود. موقعیت آب و هوایی را به توجه ارزیابی نمایید و مدام اپ B را در لحاظ بگیرید.

مجوزها و تدارکات (و روادید در شکل رفتن به آن سوی مرز) همه به طرح ریزی ظریف نیاز دارا هستند و سختی ها زبانی قادر است فعالیت را بسیار طاقت فرسا خیس نماید.

پیش از طلوع آفتاب آغاز نمائید و تا اوایل عصر به سمت تحت بازگردید، به خصوص در بخشها یخی که ذوب شدن خورشید احتمال ریزش سنگ را در زمان روز ارتقا میدهد. انعطاف پذیر و سازگار باشید. در‌صورتی‌که بدون چاره شدید در ارتفاعات کوهستانی بیواک طرح ریزی نشده داشته باشید، درین فعالیت زیاده روی نموده اید

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:13

باتوم کوهنوردی ابزاری میباشد که هدلایت کوهنوردی در پیمودن مسیرهای طاقت فرسا به مراقبت تعادل و انرژی کوهنورد امداد می نماید. برای خرید باتوم کوهنوردی مطمئنا نیاز به یک راهنمای تعیین دارید. چون این ابزار نیز همانند دیگر اسباب و اثاث کوهنوردی دارنده قابلیت و امکان ها و سبک های گوناگون میباشد. به همین ادله در‌این نوشته‌علمی خصوصیت های این ابزار به شرح گستردن داده شد‌ه‌است.

عصای کوهنوردی  در نگاه اولیه ممکن میباشد غیر ضروری به اکانت آید و یااینکه فکر کنید استعمال از آن فقط برای اشخاص مسن مورد نیاز میباشد. البته سازه به دلایل ذیل هر کوهنورد بایستی یکی از آن را به یاور داشته باشد:

عصای کوهنوردی از فشارهایی که سطح زمین به پا و کمر وارد می نماید می کاهد.
با این ابزار می‌توانید از عمق برف، شن، ماسه و بطور کلی سفتی زمین طی مسیر جنبش آگاه گردید.
عصای کوهنوردی تکان در مسیر های برفی و صخره ای را تسهیل می نماید.
به نگهداری انرژی شما برای ادامه مسیر یاری می نماید.
همینطور شما می‌توانید از این ابزار برای کاربردهای دیگری زیرا ردیف عمودی خیمه یا این که توکل دادن برای رفع خستگی و یا این که حتی جانبداری از خویش در قبال حیوان ها وحشی استعمال فرمایید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 107 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:08

هنگام خرید مشخصاتی که برای تعیین هدلایت کوهنوردی یک لامپ پیشانی حرفه‌ای بایستی به آن دقت فرمایید دربرگیرنده آیتم‌های مختلفی مشتمل بر: ترازو نوردهی و موفقیت نور و روشنایی، توان باتری، راحتی و تجهیزات مازاد متاع هستند.

بیایید نگاهی به رایج‌ترین آیتم‌های مو جود بیندازیم.

آیتم‌های منبع نور و روشنایی
لامپ‌‌های پیشانی متفاوت خیر صرفا در معیار فروغ و روشنایی و نوردهی متعدد می باشند ، بلکه دارنده الگوهای مختلفی در نوروفروغ نیز میباشند، که‌این الگوها مشمول:

لومن (Lumens) یا این که ترازو فروغ
مقدار نوری که بوسیله یک منبع فروغ به دست میاید در lumens اندازه‌گیری می گردد. در کل تعداد بالا لومن به‌این مفهوم میباشد که فروغ و روشنایی بیشتری ساطع می گردد. با این هم اکنون تعداد بیشتری از lumens نیز نیاز به اقتدار باتری بیشتری دارا هستند به گویش معمولی خیس برای فروغ و روشنایی بیشتر نیاز به باطری توانا خیس دارید. پس هنگام خرید برای تعیین لامپ مطلوب این مورد را به خیال داشته باشید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:34

هیچوقت هدلامپی را فارغ از امکان هدلایت کوهنوردی نوروفروغ قرمز رنگ، نخرید !

یسری عامل اصلی و کاربردی برای خرید هدلایت با قابلیت و امکان پخش روشنایی قرمز رنگ:

۱-هنگامی فروغ و روشنایی آن را به طور کسی می اندازید ، اورا کور نمی‌کنید !

۲-مصرف باتری در‌این حالت بسیار معدود میباشد !

۳-زمانیکه که آن را در خیمه کوهنوردی خویش پر‌نور میکنید، کسی را از خواب بیدار نمی‌کنید !

۴-معمولا حشرات،شب پره ها و پشه ها کمتر بدور نوروروشنایی قرمز‌رنگ عده میگردند ،در بخش ها مالامال حشره و جنگلی و مردابی استعمال از روشنایی قرمز رنگ مزاحمین کمتری را به دور شما توده میکند.

همینطور ممکن میباشد در دکان، به هدلامپ هایی با روشنایی سبز و آبی‌رنگ نیز بربخورید . از این رنگ ها میتوانید برای صادر کردن سیگنال و آرم به کار گیری فرمائید .

در ضمن کارایی فرمایید هدلامپی بخرید که از باتری هایی مانند دیگر امکانات شما، به کارگیری نماید !

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:55

ورزش کوهنوردی و صخره نوردی جزء آن هدلایت کوهنوردی گروه از ورزش‌هایی میباشد که دوستداران خاص خویش را داراست. معمولاً اکثر اشخاص روز را تحت عنوان مجال مطلوب کوهنوردی گزینش کرده، و البته اشخاص حرفه ای بدون محدودیت هنگامی برای کوهنوردی مبادرت می‌نمایند‌. این نوشته‌ی علمی از وبسایت چی بگیر برای کوهنوردان حرفه ای درباره هدلایت کوهنوردی و لامپ پیشانی حرفه‌ای خوا‌هیم ذکر کرد. در‌حالتی که تصمیم به خرید دوباره امکانات کوهنوردی و کمپینگ دارید، سفارش میکنیم که برای خرید شایسته ترین لامپ پیشانی کوهنوردی در صدر مطالب ذیل را استیناف کرده و آن گاه با درایت ما یحتاج نسبت به خرید مبادرت فرمائید. قابل ذکر میباشد که در‌پی ۱۵ گزینه از شایسته ترین لامپ پیشانی پتزل و سبک‌های متنوع دیگر را معرفی می کنیم.

هدلایت چیست و چه کاربردی داراست؟
هدلایت یکی امکانات لازم برای کوهنوردی میباشد. ممکن میباشد در زمان کوهنوردی با اتفاقات ناگهانی مواجه گردیده و ساعت‌هایی از شب را در کوهستان کمپنگ فرمایید و یا این که حتی به ادامه مسیر بپردازید. در‌این موقعیت نیاز به لامپ پیشانی کوهنوردی را به شدت شم می کنید. در‌پی برایتان خوا هیم خاطرنشان کرد که برای خرید شایسته ترین لامپ پیشانی کوهنوردی می بایست به چه مسائل و نکات مهمی اعتنا داشته باشید.

معرفی اشکال لامپ پیشانی
پیش از مبادرت برای خرید هدلایت موردنیاز و ضروری میباشد که اشکال سبک‌های متعدد لامپ پیشانی را بشناسید. مورد ها پایین مثلا رایج‌ترین سبک‌های هدلایت محسوب می شوند:

لامپ پیشانی برای عمل
اعتنا داشته باشید که از لامپ پیشانی تنهاً برای کوهنوردی و کمپینگ به کارگیری نمی کنند‌. بعضا از مشاغل با اعتنا به گوشه و کنار خاصی که دارا‌هستند مستلزم فروغ و روشنایی میباشند. برای مثال کارگران معدن نیز از لامپ‌ هدلایت به کار گیری می‌نمایند. این سبک از هدلایت متناسب با مشاغل خاص پباده سازی گردیده و از حیث وزن و بعد ها تماماً ارگونومیک میباشد. کارگران معدن علاوه بر به کارگیری از هد لایت می بایست کلاه ایمنی نیز به کارگیری نمایند؛ در سود هدلایت بایستی امکان نصب به روی کلاه را داشته باشد‌.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:37